Hvordan lykkes med internasjonale salg i 2023?
Presset fra pandemien har tvunget alle bedrifter til å se en drastisk endring i deres optimalisering. COVID-19 har latt oss se fysiske begrensninger på den ene siden og digitale barrierer på den andre.
For øyeblikket er vi bedre koblet til resten av verden enn noen gang før, og hvis du er en som er interessert i e-handel og tenker på å utvide virksomheten din globalt i 2023, må du gå gjennom faktorene for å lykkes med internasjonale salg.
I dag er det å gå globalt en nødvendighet. Dessverre må du tenke på flere spørsmål, som «Hvor skal jeg investere?» Hvilke land er egnet for min e-handelsvirksomhet? Hvordan tiltrekker du ikke-lokale kjøpere og lærer om målgruppen din i utlandet?
Andre faktorer å ta hensyn til er oversettelse, valuta, betalingsalternativer, osv. I denne artikkelen ser vi nærmere på hver enkelt.
Innholdsfortegnelse
Fordeler med internasjonale salg i 2023
Veksten av grensekryssende e-handel øker drastisk. Det er anslått at den vil overstige 1,9 billioner dollar i 2022 og 2,1 billioner dollar i 2023. Nedenfor er noen fordeler og fordeler hvis du vurderer å utvide e-handelsvirksomheten din globalt.
- En mangfoldig markedsplass legger til verdi for merkevarebildet
- Forbedrer og hjelper deg med å nå potensielle kunder.
- Hjelper med å få global markedsandel.
- Gir eksponering og forbedrer økonomien din.
- Økning i salgsvolum når du begynner å selge på det internasjonale markedet.
- Åpner døren til utenlandske forsyningsmarkeder med bedre priser, betaling, osv.
- Gir tilgang til nye teknologier, markeder, utenlandske konkurransestrategier, osv.
- Klima og årstider varierer i hvert land.Derfor kan du selge dine sesongvarer 24*7.
Hvordan komme i gang med internasjonale salg?
Det er viktig å forberede seg på internasjonale salg når du begynner å utvide virksomheten din globalt i 2023.
Ha en plan
Ideén om å selge varer og tjenester i alle land høres fristende ut. Men å selge i alle land samtidig er ikke mulig.
I din første fase må du ha en plan og strategi for hvordan du skal starte.
Du må gjøre grundig undersøkelser om din målgruppe i det landet. Sammen med det må du bli kjent med betalingsmåte, språk, kultur, osv.
Å presentere nettstedet ditt på deres morsmål vil hjelpe med å bringe mer trafikk. Du må planlegge budsjettet ditt.
Gjennomfør markedsundersøkelser
Det er veldig viktig å utføre markedsundersøkelser for å kjenne betydningen av produktet ditt i det markedet. Du må forstå nødvendigheten av produktet ditt blant din målgruppe; vite om erstatningene for produktene dine, deres pris, dine konkurrenter, kvalitet, osv.
Hvis du har mange konkurrenter i det produktet du selger, kan det være veldig utfordrende for deg. I dette tilfellet må du sette realistiske mål slik at du kan oppnå dem strategisk.
Ytelse til nettbutikken din
Internasjonale salg er en flott måte å tjene penger på i 2023, spesielt siden e-handelsmarkedet vokser hver dag.
Men samtidig må du først gå gjennom nettbutikken din og dens ytelse før du tenker på utvidelse.
Hvis nettbutikken din ikke fungerer bra, kan det skje med butikker over hele nasjonen. Prøv å forbedre nettbutikken din basert på tilbakemeldinger fra eksisterende kunder.
Du kan direkte ta kontakt med kundene dine med hjelp av forskjellige sosiale medieplattformer og e-postmarkedsføringslisten din.
Når du ber kundene dine om tilbakemeldinger på deres eget språk, gir det et godt inntrykk av merkevaren din.
Kjøp nå, betal senere
Hvis du tenker på å øke dine internasjonale salg, kan du bruke denne markedsføringsstrategien: «Kjøp nå, betal senere». Denne strategien tiltrekker vanligvis kunder, og de er villige til å ta i bruk nye betalings- og handlemetoder.
Tenk på det praktiske
Når du etablerer virksomheten din globalt, er det viktig å være oppmerksom på regler og forskrifter i andre land.
Andre faktorer som må tas hensyn til når du driver nettbutikken din for internasjonale salg i 2023 er forsikring, merverdiavgift, regnskap, betalingsmetoder, frakt osv. Hvert land har forskjellige måter å gjøre betalinger på som du må være oppmerksom på.
Bør jeg utvide eller ikke?
Det finnes flere grunner til å utvide globalt som du kanskje ikke var klar over tidligere.
Grunner til å utvide globalt
- Målgruppe fra globale land.
- Etablert merkevare i eget land.
- Forbrukere tar kontakt for å kjøpe produktet ditt og spør om relatert informasjon.
- Omsatt verdi av selskapet ditt er nok til å utvide internasjonalt.
Grunner til å ikke utvide globalt
- Mangel på kapasitet til å drive mer enn én nettbutikk.
- Mangel på tid til å bli kjent med prosessen.
- Har ikke budsjett til å ansette flere medarbeidere.
- Merkevaren din er nettopp etablert og er i sin tidlige fase, så det er ikke en stabil inntekt.
Markedet som passer for utvidelse
Google Trends er et flott markedsføringsverktøy som samler og gir informasjon og en oversikt over interessene til kundene dine. Du må bli klar over målgruppen din og hva de søker etter.
Du kan bruke verktøy som Ahrefs og Moz til å gjøre grundig research på nøkkelord som målgruppen din ser etter.
Du kan også etablere en nettbutikk i markedet hvis du har gode økonomiske betingelser og relasjoner.
Målet er at kunden din skal kjøpe produktene dine til prisen du har satt for hver for å tjene fortjeneste på salget.
Tilby en lokal handleopplevelse
Internasjonale salg avhenger mye av hvordan utenlandske kunder føler når de handler i din butikk. Dette er en strategi for å øke trafikken til nettstedet ditt.
Sammen med dette er teknikkene for betaling som er komfortable for dine utenlandske kunder, nettstedet ditt på deres språk, deres kultur osv. noen faktorer som hjelper til med å etablere din merkevares tilstedeværelse blant det utenlandske publikum.
Oppsummering
De ovennevnte grunnene og tipsene er tilstrekkelige for å gi deg en idé om hvorvidt du ønsker å utvide globalt eller ikke for å øke dine internasjonale salg i 2022. Alle faktorene du trenger å ta hensyn til nøye før du ekspanderer internasjonalt.
Hvis du trenger profesjonell assistanse med WooCommerce-tjenester, UX-design, implementering, integrering eller utvikling, kan du kontakte oss.