Hva er en butikkfront for headless eCommerce?
Verden av e-handel endrer seg stadig. Folk blir tiltrukket av netthandel og e-handel.
Fremveksten av nye tekniske løsninger gjør det enkelt å administrere, opprette, se og vedlikeholde innhold på e-handelsplattformer, og det er slik Headless eCommerce kommer inn i bildet.
Headless eCommerce refererer til det headless CMS-systemet som hjelper til med å gjøre innhold tilgjengelig gjennom ulike API-er. Det tillater apper og mobilnettsteder å samle inn informasjon og data med hjelp av API-er. Imidlertid er publiseringsløsningen annerledes sammenlignet med sidenes design og funksjon i forhold til headless CMS.
Nettbutikken består også av en butikkfront der forbrukerne får informasjon om produktinformasjon. I denne artikkelen vil vi forstå hva en butikkfront for headless eCommerce er.
Innholdsfortegnelse
- Hva er en butikkfront?
- Fordelen med en e-handels butikkfront
- Butikkfront for headless eCommerce
- Butikkfrontens viktighet i moderne headless eCommerce
- Hvorfor butikkfront for headless eCommerce oppsto
- Effekten av headless eCommerce
- Med fokus på kundens behov
- Hvilke typer butikkfront for headless eCommerce finnes?
- Hvilken e-handels plattform bør du velge?
- Trenger du hjelp?
Hva er en butikkfront?
En butikkfront er et område som hjelper potensielle kjøpere å få informasjon om selskapets produkter og tjenester. Her søker kunden på nettstedet for å samle informasjon og handle.
Butikkfronten består av funksjoner som en digital handlekurv, kundeservice, betalingsløsninger, priser, produktbeskrivelser, kategoritexter, bilder, osv. For å hjelpe kunden med å ta informerte kjøpsbeslutninger.
Selskapet drar nytte av å selge varer og tjenester kostnadseffektivt med hjelp av butikkfronten som hjelper til med å gi all relevant informasjon til potensielle kunder.
Slik eliminerer butikkfronten behovet for en fysisk butikk for nettstedet. Tradisjonelt regnes en butikkfront som en del av en e-handelsplattform, og der det ikke kan gjøres endringer på den ene uten å påvirke den andre.
Fordelen med en e-handels butikkfront
Den største fordelen med en e-handelsbutikkfront er at den fungerer døgnet rundt, noe som sikrer at den til enhver tid gir oppdatert informasjon til kunden.
En slik fordel var fraværende i den tradisjonelle butikkfronten. Endringene ble gjort med hensyn til åpningstidene i butikken for å øke muligheten for å handle med merkevaren din igjen.
Butikkfront for headless eCommerce
Som tidligere diskutert er butikkfronten separat og uavhengig, og den er på ingen måte tilknyttet en e-handelsplattform.
Headless eCommerce fører til mer fleksibilitet som hjelper med enkel håndtering av innholdet på e-handelsplattformen uten å påvirke butikkfronten på nettstedet på noen måte.
Butikkfrontens viktighet i moderne headless eCommerce
Butikkfronter er viktige fordi de lar deg jobbe uavhengig uten å påvirke avdelingen din. Alle bakapplikasjoner er designet slik at ansatte kan jobbe med forskjellige ting på butikkfronten, og det vil ikke påvirke funksjonen til noen annen avdeling. Så tilstedeværelsen av riktig butikkfront sikrer en god arbeidsflyt.
Hvorfor butikkfront for headless eCommerce oppsto
Tradisjonelt pleide bedrifter å bruke e-handelsplattformer i tillegg til butikker. De pleide å selge produktene og tjenestene sine med detaljert informasjon som var relevant for kunden.
Slik overførte de muligheten for klassisk kataloghandel til en nettbasert løsning, sammen med betalingsmetodene.
Det hadde oppstått nye applikasjoner på grunn av avmatningen av teknologiske utviklinger. Applikasjonene gjør det veldig praktisk for kunden å lete etter det eksakte produktet de leter etter.
Dette er hvordan folk ble mer tiltrukket av netthandel. Men med disse nye utviklingene ble forventningene til kunden også høyere. Derfor oppsto headless eCommerce.
Effekten av headless eCommerce
Her er noen av effektene av headless eCommerce:
- Sikrer stabilitet og fleksibilitet.
- Sikrer sikkerhet, mobilvennlighet, hosting, osv.
Med fokus på kundens behov
En velfungerende storefront er nødvendig for at headless eCommerce skal imøtekomme kundenes behov. Storefronten gir en moderne tilnærming til netthandel, der kunden er grunnlaget for alt.
Basert på kundenes behov, har man muligheten til å være fleksibel for å imøtekomme kundenes høye forventninger.
Hvilke typer butikkfront for headless eCommerce finnes?
Det finnes ulike alternativer for headless eCommerce. Det mest populære alternativet er Vue Storefront, bygget med en headless tilnærming og PWA og bruker en såkalt JS-stack. Dermed gir det en bedre handleopplevelse for kunden.
Hvilken e-handels plattform bør du velge?
Det finnes mange alternativer til en velfungerende eCommerce backend, som WooCommerce, Magento, Shopify osv.
Trenger du hjelp?
Edien.no hjelper deg med å velge riktig storefront for headless eCommerce. Hvis du trenger annen profesjonell hjelp med UX-design, implementering, integrasjon og utviklingstjenester, kan du besøke Edien.no
Kontakt oss i dag hvis du har spørsmål. Vi har den nødvendige ekspertisen!