Edien

Vennligst – en avansert AI-basert chatbot, et tilbud fra Edien, er opprettet i Norge.

Hvorfor trenger vi en chatbot?

Teknologien utvikler seg dag for dag, og AI har brakt en transformasjonsbølge over hele verden. Derfor vokser chatbot-teknologi også i raskere tempo.

Kindly er en avansert chatbot-teknologi som er drevet av AI. Det har hjulpet både små og store bedrifter med å kvitte seg med sine store kundeserviceresponsibiliteter, forbedre kundeopplevelsen (CX) og umiddelbart kutte sine driftskostnader.

I dag har alle sektorer, inkludert helsevesen, bank, finansielle tjenester, forsikring, reise, turisme, e-handel, detaljhandel, media, underholdning osv., blitt brukt med suksess.

Før du forstår funksjonene til Kindly, er det viktig å vite hva en chatbot er og hvordan den skiller seg fra manuell chat.

Innholdsfortegnelse

1. Hva er en chatbot?

En chatbot er utformet som et dataprogram som opptrer og kommuniserer som et menneske (enten skriftlig eller muntlig) og får det til å virke som om du kommuniserer med en ekte person.

Den svarer på spørsmål du stiller igjen og igjen og fungerer som en digital assistent for bedriften din. Dermed leverer den økt grad av personalisering basert på innsamlede data.

En chatbot er en maskin som håndterer henvendelser og er drevet av AI eller ML for å engasjere seg i menneskelig samtale. På den annen side blir manuell chat eller direktechat håndtert av et virkelig menneske som forstår menneskelig følelse.

En chatbot er en av de nyeste kundestøttetrendene, spesielt etter en global pandemi når hele verden er online hele tiden.

68% av kundene mener at chatbots har endret måten de samhandler med selskaper siden COVID-19. Det er anslått at AI vil håndtere 70% av kundeinteraksjoner innen 2023.

2. Hvordan lage en chatbot?

Det beste med å lage en chatbot er at du ikke trenger noen kodingsferdigheter. Designet av chatboten din er basert på disse faktorene:

Bruken og formålet med chatboten din Hvor vil du fremheve chatboten din Velg plattformen for å opprette chatboten din Deretter designer du chatbot-samtalen i en chatbot-editor. Test og test chatboten din. Tren chatboten din med ofte stilte spørsmål (FAQ). Samle tilbakemeldinger fra brukerne dine om chatboten din. Forbedre svakhetene i chatboten din med hjelp av chatbotanalyse.

3. Hvorfor trenger du Kindly?

Kindly er den beste og mest avanserte versjonen av AI-baserte chatboten. De viktigste funksjonene er naturlig språkbehandling, automatiserte svar, veiledning basert på sammenheng, proaktiv chat og virtuell hjelp.

Det hjelper bedriften din med å vokse ved å svare på spørsmål som dukker opp ofte, som frakt, retur, sporing av pakker, retting av feil osv. Det hjelper deg med å gi kundene dine gode shoppingopplevelser og gjøre dem til lojale, gjentakende kunder.

Den har tre styrker, og de er som følger:

Tilgjengelighet

Kindly er en chatbot designet for bedrifter som fungerer som maskiner 24 timer i døgnet, syv dager i uken, selv utenfor åpningstidene. På den annen side er bemannet støtte ofte stengt om kvelden og i helgene.

Automatisering

En Kindly chatbot kan svare på alle spørsmålene dine som du stiller om og om igjen, og dermed spare deg tid og penger. Den lar ansatte fokusere på mer krevende henvendelser.

En chatbot er trent til å håndtere arbeidsbelastningen av disse monotone henvendelsene, spesielt i løpet av høytider som jul, nyttår osv.

Brukervennlighet

En Kindly chatbot håndterer henvendelser på en mye raskere måte og tilbyr en alt-i-ett løsning. Den hjelper til med å senke kundens terskel under kjøpsprosessen ved å gi umiddelbare svar. Dette fører til høy konvertering og generering av inntekter.

4. Hva tilbyr Edien.no?

Naturen til alle bedrifter er forskjellig, avhengig av varene og tjenestene de tilbyr til kundene. Typen forespørsel som en organisasjon må svare på gjennom en chatbot, vil være forskjellig. Men temaet vil for det meste være det samme.

Med hjelp av Kindly har vi derfor utviklet en «forhåndstrening» av målrettingsstrategi for netthandel. Her er en liste over noen lignende emner som en chatbot er trent på:

  • Fakturafeil
  • Jeg mottok feil vare
  • Hvor er produktene deres produsert?
  • Hvordan jobber dere med bærekraftighet?
  • Kan jeg betale med faktura?
  • Øke kjøp
  • Tilbudsvarene
  • Kampanjeinformasjon
  • Hva selger dere?
  • Om oss
  • Fraktkostnad Pakken er ikke mottatt
  • Feil størrelse
  • Når får dere inn nye varer på lager?
  • Har dere noen ledige stillinger?
  • Hvor kan jeg kjøpe gavekort?
  • Jeg har mistet passordet mitt.
  • Jeg liker ikke chatbots og vil snakke med et menneske.
  • Refusjon ved retur
  • Jeg finner ikke sporingsnummeret mitt
  • Leverer dere til Sverige? (eller andre land)
  • Spor pakke (integrasjon med Posten / Post Nord)

5. Test ut Edien.no chatboten

Vi har lært om fordelene med en Kindly chatbot, tilbudt av Edien.com. Denne chatboten ble opprettet i Norge med funksjonen «forhånstrent».

Det er viktig å teste chatboten før du tar den i bruk. Du kan teste denne chatboten ved å klikke på den grønne chat-ikonet i nedre høyre hjørne.

Du kan teste chatboten ved å stille spørsmål som en kunde. Her er en liste over spørsmål som kunder vanligvis stiller til en chatbot.

  • Har du noen gode tilbud?
  • Hvor produserer dere produktene deres?
  • Tilbyr dere gratis frakt?
  • Jeg har mottatt feil produkt
  • Feil pris på fakturaen jeg mottok.

Oppsummering

En god chatbot som Kindly hjelper deg med å nå dine mål, skalere virksomheten din og til slutt generere inntekter. Med denne hurtigutviklende teknologien og 5G, vil det være en lys fremtid for chatbots.

Det er mulig at alle vil bære en fullt funksjonell personlig assistent i veskene sine. Derfor er det viktig å venne seg til denne avanserte AI-baserte Kindly chatboten, skapt i Norge, så snart som mulig.

7. Ofte stilte spørsmål (FAQs)

  • Hvordan kan vi utvide funksjonene til en Kindly chatbot?

Funksjonene til en Kindly chatbot kan utvides ved å gi opplæring på ulike temaer. Tekniske eksperter er ikke nødvendig for dette. Dette kan utføres perfekt av personen som håndterer kundestøtte.

De er på frontlinjen og er klar over de gjentatte spørsmålene som vil bli stilt av kunden.

  • Hvordan fungerer Kindly chatbot?

En Kindly chatbot bruker AI og NLP og dukker opp på skjermen på en organisasjons nettside, meldingsapp eller på forskjellige sosiale medieplattformer.

Brukeren stiller flere og gjentatte spørsmål til en chatbot, og chatboten svarer på alle nøyaktig. AI-drevne chatboter lærer også mer med hver interaksjon, samler inn data og svarer deretter.

  • Hvordan bør jeg implementere Kindly chatbot?

Det er enkelt å implementere en Kindly chatbot. Den implementeres på den valgte landingssiden. Du må velge stedet å implementere den.

Det inkluderer en liten kodebit som limes inn i ditt eget CMS, som er likt å legge til sporing for Google Analytics.

  • Hva ville være resultatet hvis chatten ikke kan svare på spørsmålet?

Det er en mulighet for at chatten ikke vil kunne gjenkjenne kundens spørsmål.

I slike tilfeller vil kunden motta en melding som sier: «Beklager, jeg forstod ikke spørsmålet ditt.» «Vil du at jeg skal sette deg i kontakt med et menneske?»

  • Hvordan kan jeg forbedre chatboten min?

Opplæring er den eneste løsningen for å forbedre ytelsen til chatboten din. Du må lage en liste over spørsmål for å trene chatboten din ordentlig.

Riktig opplæring i ulike typer spørsmål, forkortelser, komplekse setninger osv. må gis for å fungere effektivt, og for bedre CX.

  • Hvordan integreres chatboten?

Integrasjon spiller en sentral rolle ved å tillate overføring og mottak av informasjon fra eksterne systemer. Det vanligste eksempelet er pakkesporing, som hjelper deg med å legge inn sporing av chatbotens nummer og i retur motta en statusmelding fra Posten eller Postnord og gjengi denne informasjonen i chatboblen.

Edien.no kan hjelpe deg. Vi tilbyr også profesjonell hjelp med UX-design, implementering, integrering og utviklingstjenester, samt WooCommerce-tjenester.

Kontakt oss i dag hvis du har spørsmål. Vi har den ekspertisen som trengs!