Instagram er en populær sosial medie-app og et verdifullt verktøy for markedsføring av bedrifter. Hver måned bruker nesten en milliard mennesker Instagram. På litt over 10 år har Instagram gått fra å være en app for deling av bilder til å bli et knutepunkt for bedriftsaktivitet.
Instagram inkluderer mange verdifulle funksjoner som Instagram Live-video, Instagram TV – IGTV, geomerket innhold, Instagram-hashtags, Instagram Stories, bilde- og videoredigering, Instagram-annonser, Instagram Analytics, osv.
I denne artikkelen forklarer jeg hvordan du kan bruke Instagram-appen til din bedrift.
Innholdsfortegnelse
Hvordan bruke Instagram for bedriften din
Det er enkelt å bruke Instagram. Du må bestemme om du vil opprette en privat profil eller en bedriftsprofil. Det er nesten 400 millioner brukere på Instagram, og plattformen ser 80 millioner nye innlegg hver eneste dag.
Instagram er et flott markedsføringsverktøy som gir deg innsikt du trenger for å lykkes på plattformen.
Fordelen med å opprette en bedriftsprofil er at du får tilgang til verktøy som ikke er tilgjengelige med en privat profil. Du kan se hvilke dager følgerne dine er mest aktive i denne delen.
Det gir deg muligheten til å ha forhåndsskrevne svar på kommentarer og en gjennomgang av hvem som følger deg. I denne artikkelen vil vi lære om funksjonene til Instagram og fordelene det gir.
Gjennom bedriftsprofilen
Det er essensielt å opprette strukturen for strategiene dine sammen med deres mål før du oppretter en konto. Uten et mål er det vanskelig å forstå veksten til bedriftsprofilen opprettet for å fremme merkevaren din.
Du må være oppmerksom på den sammenhengende meldingen du kommer til å tilby til målgruppen din. Instagram gir deg måter å vise frem merkevaren din på og sørge for at kundene vet om den. Kunden vil få vite om varene og tjenestene du tilbyr.
Kundene vil være mer tilbøyelige til å stole på deg hvis du viser dem anmeldelser av produktet ditt. Det er en overbevisende markedsføringsstrategi å bruke, sammen med å fokusere på målgruppen som er interessert i varene og tjenestene dine.
En annen måte å tiltrekke seg kunder på er ved å dele videoer og bilder av kunder som har brukt produktet ditt. Dette vil overbevise potensielle kunder som er usikre.
Gjennom Instagrams bedriftsprofil kan du også bringe folk til nettsiden din ved å dele nyheter, produkter, suksesshistorier og videoer av høy kvalitet. Det viktigste er å være konsistent med Instagram-innleggene dine for å spre ordet.
Publiseringsplan på Instagram
Du er nå klar over målene som skal oppnås, og det er på tide å utforme en publiseringsplan. Timing av publisering spiller en viktig rolle i å bringe trafikk til nettsiden din gjennom Instagram-bedriftsprofilen din.
Du kan se hvor bra innlegget ditt gjorde det i løpet av den første timen ved å se på algoritmene og dataene du fikk fra Instagram. Det er viktig å etablere en fanbase.
Nå må du analysere statusen til følgerne dine for å se når de er mest aktive. Tiden kan variere, spesielt på mandager og torsdager.
I begynnelsen kan det være vanskelig å forstå data fra forskjellige dager og tidsperioder. Når du først har forstått det, kan du lage strukturen i publiseringsplanen din nøyaktig.
Stories
Historier hjelper med å engasjere brukeren og kan føre til økning i antall følgere. Engasjerende innhold, sammen med avstemninger, quizer og «slide bar», skaper en imponerende effekt. Unngå å bruke for mye tekst. I stedet kan du legge ved en lenke. Du kan også legge til skjulte hashtags som vil ha samme effekt uten å være for åpenbare.
Høydepunkter
Fengende høydepunkter er viktige fordi historier kan forsvinne etter 24 timer. Men et høydepunkt vil eksistere. Design og opprett et separat høydepunkt for følgerne slik at de vil huske det. Sammen med det bør dekksbildene til høydepunktene dine passe godt.
Konkurranser
Du kan tiltrekke deg nye følgere gjennom konkurranser. Å legge til «kommentarer» og «tagge venner» i innlegget ditt hjelper med å få flere følgere. Hvis du ikke vil miste følgere igjen, bør du fortsette å poste godt innhold etter konkurransen.
Hashtags og kundebilder
Konkurransen kan også økes ved å oppmuntre kunden til å tagge deg på bilder der de bruker produktene dine. Du kan «re-poste» disse for å øke tillit og forholdet til potensielle kunder. Dette fører til forbedret synlighet, sammen med flere innlegg om merket ditt.
Konklusjon
Instagram er et flott verktøy som småbedrifter kan bruke for å forbedre tilstedeværelsen sin på nettverket. Med en bedriftsprofil på Instagram kan virksomheten din vokse og få mer oppmerksomhet, takket være fordelene ovenfor.
Å bruke Stories og Highlights regelmessig og andre nyttige tips vil hjelpe deg med å kommunisere med kundene dine. Men konsistens er nøkkelen til suksess.
Hvis du trenger profesjonell hjelp med WooCommerce-tjenester, UX-design, implementering, integrering og utvikling, kan du kontakte oss i dag hvis du har spørsmål!