Edien

Hvorfor, hva, når og hvordan republisere blogginnlegg | Edien

Relevansen av å republisere blogginnlegg i 2023!

Det antas at 77% av internettbrukere skriver blogger og vil fortsette å gjøre det i mange år fremover. Blogging vil aldri gå av moten. Men det virkelige spørsmålet er om folk leser hele bloggene. Nei, ikke i det hele tatt.

Oppmerksomhetsspennet til besøkende er kort. En gjennomsnittlig leser bruker 37 sekunder på å lese blogginnlegget ditt, og det er mange som har gått glipp av det eller ikke vil lese det.

For vår målgruppe er trenden for 2023 å lage innhold som er enkelt å skanne. Men likevel kan publikum og besøkende gå glipp av det. Dette er hvor republisering av blogginnlegget ditt kommer inn i bildet.

Med en rik historie og stort potensial driver blogging gjennom republisering tilleggsbesøk til nettstedet ditt og vil aldri gå av moten. Et blogginnlegg er et verktøy som alle e-handelsbedrifter kan bruke for å øke salget.

Innholdsfortegnelse

Hva er republisering?

Når du våkner hver morgen og leser gjennom en serie artikler, nyheter, blogger, nyhetsbrev osv. på grunn av presset med å publisere noe nytt, finnes det også en enkel løsning for å frigjøre deg fra pressets bur. Det er republisering.

Republisering er prosessen med å gjenbruke innholdet du allerede har på nettstedet ditt ved å oppdatere det med nye søkeord, datoer osv.

Det hjelper deg med å holde kalenderen for innhold full, og gir ditt målgruppe gyldige svar gjennom dine eviggrønne svar. Målet er å tiltrekke riktig trafikk, og ikke bare hvilken som helst trafikk, til nettstedet ditt.

Hvorfor republiserer vi blogginnlegget?

Republisering av en bloggpost er en av de viktigste tingene du kan gjøre for å få gratis trafikk til nettstedet ditt. Du leste det riktig. Republisering tillater å lure Google.

Google trenger alltid nytt innhold, og alt dette betyr noe. Ved å endre datoen for blogginnlegget ditt, kan du gjennomføre en ny promotering av det og øke rangeringen.

Men hvorfor er det nødvendig å republisere det samme innlegget, og hvilke fordeler vil vi få ut av det?

For å gi nettsiden din en ny gnist, må du republisere den. Her er noen grunner som støtter og gjenoppliver ideen om å republisere blogginnlegget.

  • Republisering av blogginnlegg er en enkel og rask måte å oppdatere nettstedet ditt på.
  • Tilbyr en smart løsning for å trekke organisk trafikk til blogginnlegget ditt med lav ytelse.
  • Gå gjennom hver krok og krik av blogginnlegget basert på søkeord.
  • Skriv ned listen over søkeord med hjelp av verktøy som Google Search Console, Ahrefs, Semrush, osv.
  • Lar deg eksperimentere med designet av CTA-en din, eller endre CTA med andre.
  • Evnen til å tilby en sterk digital tilstedeværelse ved å bringe trafikk og synlighet.
  • Gir deg en mulighet til å gjøre blogginnlegget ditt effektivt og SEO-vennlig igjen.
  • Gir deg en rik strøm av data om blogginnlegg som presterer bra, og de som ikke gjør det.
  • Det er en rask løsning i tilfelle du ikke kunne skrive et nytt blogginnlegg.

Blogginnlegg, som vi sier, bør skrives for å løse eller svare på spørsmålene til målgruppen din. Det er slett ikke nødvendig for målgruppen din å ha lest alle innleggene dine.

De har kanskje gått glipp av det eller er for travle til tider. Det er også mulig at de kan ha gått glipp av e-posten din. Dette er hvordan republisering kommer inn i bildet.

Republisering hjelper til med å optimalisere nettstedet ditt mens det også fungerer som en påminnelse til målgruppen din. Republisering er en av de eksemplariske løsningene for å få nettstedet ditt rangert i SERP-ene.

Hvilke blogginnlegg for SEO bør republiseres?

Det er visse parametere du må ta vare på når du republiserer blogginnlegget ditt for SEO.

  • Prøv å forbedre overskriften din.
  • Enhver endring i ditt eksisterende innhold bør legge til verdi.
  • Blogginnlegget ditt bør være bare 12 måneder gammelt.
  • Ta vare på søkeordene.
  • Sørg for å ikke republisere innlegget du nettopp har publisert.
  • Republiser blogginnlegget med lav konvertering, men høy klikkfrekvens på CTA.
  • Arbeid med CTA og eksperimenter med det gjennom A / B-testing.
  • Gjør knappen til CTA-knappen litt større i størrelse for konverteringer. Hvis du føler at designet er for lite og ikke synlig for publikum.
  • Bytt til en annen CTA med et blogginnlegg med høy konvertering, og lav klikkfrekvens på CTA.
  • Republiser de underpresterende sidene på nettstedet ditt.
  • Sørg for å ikke republisere innlegget med god organisk trafikk.
  • Fokus på inbound-lenker i blogginnlegget for republisering.
  • Legg til ekstra oppdatert innhold i blogginnlegget.
  • Sørg for å fjerne duplisert innhold, som kan være en grunn til at artikkelen din ikke rangerer.

Når bør blogginnlegg for SEO republiseres?

Med republishing må du møte en grad av konkurranse som aldri tidligere har vært sett hvis du vil få oppmerksomheten til målgruppen din.

Her er noen fallgruver du kan møte med blogginnlegget ditt, samt en tydelig indikasjon på at du bør republisere det.

  • Når innlegget ditt mottar mindre trafikk.
  • Innholdet består av mange interne lenker for henvisningstrafikk.
  • E-postkonverteringsdata sammen med klikkfrekvensen og engasjementet til innlegget vil gi et klart bilde.
  • Gjør lekser og forskning på innholdet til andre som gjør det bra på forskjellige sosiale mediekanaler og hvorfor.
  • Innlegget krever retargeting med forskjellige og mest søkte nøkkelord.

Hvordan bør blogginnlegg for SEO republiseres?

Det er visse tips som bør tas hensyn til for å unngå forvirring for leserne dine når du republiserer blogginnlegget ditt for SEO:

  • Hold URL-en enkel og lik for høy rangering i SERPs.
  • Endre datoen på blogginnlegget ditt.
  • Opprett en 301 for å omdirigere deg til den gamle URL-en.
  • Dobbeltsjekk baklenkene dine, og oppdater dem hvis det er nødvendig.
  • Oppdater blogginnlegget ditt med bilder i høy oppløsning. (Valgfritt)
  • Ta vare på nøkkelordene for å gjøre blogginnlegget ditt SEO-vennlig.

Hva er din mening?

Å publisere dine eksisterende blogginnlegg er en måte å promotere dem og drive trafikk til nettstedet ditt på. Republishing er et flott verktøy for å fylle kalenderen din med innhold hvis du går tom for temaer du vil skrive om. Det er viktig å huske hvordan du republisher på riktig måte hvis du vil nå, påvirke og holde abonnenter fornøyde med nettstedet ditt.

Kontakt oss for å snakke med en av våre republishing-eksperter hos Edien.

Kontakt oss her →