Hvordan lykkes med e-handelssalg i 2023?
Kraften i internett er ubegrenset og kraftig, og det er lett tilgjengelig for alle. Hvis du vurderer å starte din egen nettbutikk, er dette det rette tidspunktet for deg.
Den globale pandemien har enormt økt veksten av e-handelssalg. Folk kjøper nå alt på nettet for å holde seg trygge hjemme, og etter pandemien har folk blitt vant til å gjøre shoppingen sin online i stedet for å dra til butikker selv.
Det er estimert at veksten av e-handelssalg i USA alene kan nå $740 milliarder innen 2023. Det er flere faktorer som bidrar til å styrke e-handelssalg, inkludert tilstedeværelsen av smarttelefoner, transformerende teknologi, online markedsplasser, sosiale medieplattformer osv.
Veksten av e-handelsmarkedsføring skyter i været, og hvis du er noen som ser etter de beste tipsene for å forbedre e-handelssalget ditt, kan vi hjelpe deg med de 16 beste tipsene for e-handelssalg i 2023.
Innholdsfortegnelse
- Rekordhøyt trafikk til nettbutikker
- Optimalisering av nettbutikken
- Mobilvennlig nettbutikk for e-handelssalg i 2023
- Tilbyr gratis frakt og retur
- Selger produkter i alternative kanaler
- Tilbyr tilbud og rabatter
- Uttrykk at kjøpet er haster
- AR-shopping: La kunden visualisere produktet
- Hjelp kunden å komme i gang
- Kjenner målgruppen
- Engasjerende kvalitetsinnhold
- Sosiale medier
- E-postmarkedsføringsliste
- Bygg et nisjemerke
- Gjør deg selv global
- Ikke skynd deg å lansere deg selv
1. Rekordhøyt trafikk til nettbutikker
Høytiden øker mulighetene for økt nettsalg. Både for nettbutikker og fysiske butikker har høytiden vist seg å være effektiv.
Nettbutikkers salg øker vanligvis med 120% på Black Friday og Cyber Monday sammenlignet med andre dager. Det globale e-handelsmarkedet forventes å vokse med 5,55 billioner dollar innen 2021.
Vanligvis øker e-handelssalg med 60% før jul. Men i den globale pandemi-æraen vil tallet trolig være høyere denne gangen.
E-handelsmarkedsføring vokser og utvikler seg. Det er viktig å være klar for høytiden i god tid, fordi salg og kjøpekraft øker mer enn på andre dager.
2. Optimalisering av nettbutikken
Alt ville vært forgjeves hvis nettstedet ditt ikke fungerte bra. Riktig optimalisering av nettbutikken er svært viktig for å ha en stor strøm av nettkunder.
Lastehastigheten på nettstedet ditt betyr mye, ettersom kunder har en kort oppmerksomhetsspenn. Nettstedets server må være i stand til å håndtere alle som besøker det.
Google Page Speed Optimizer er et av de nyttige verktøyene du kan legge til på nettstedet ditt. Det kan hjelpe deg med å forsikre deg om at kodestrukturen på nettstedet ditt er optimalisert på riktig måte.
For det andre må størrelsen på bildene og andre filer være under en viss størrelse, som kan bidra til rask lasting.
Du kan også gå for «cache warming» på nettstedet, som kan hjelpe med å oppdatere dataene på nettstedet ditt og sikre en bedre CX.
Hvis din nåværende server ikke optimaliserer godt, kan du også flytte til en ny. Magento kan være en god løsning for å løse problemet.
3. Mobilvennlig nettbutikk for e-handelssalg i 2023
Kundene er veldig opptatt, og mobile enheter og smarttelefoner vil spille en viktig rolle i å øke e-handelssalgene i 2023.
Det er estimert at 79% av kundene bruker smarttelefonene sine til netthandel. Det er også estimert at detaljhandelens e-handelssalg på smarttelefoner vil øke med 432 milliarder dollar i år.
Mobil er en enkel og rask betalingsprosess som hjelper til med effektiv nettbutikk-handel. Derfor er det viktig å designe nettstedet ditt for å være mobilvennlig.
Grunnen til dette er at mobile brukere er overalt og øker dag for dag.
For å gjøre nettbutikken din klar for e-handelssalg, må du opprette AMP (akselererte mobil sider) sider eller utvikle din egen mobilapp. PWA er også en av de smarte teknologiene som kan hjelpe deg med det.
Så en mobilvennlig nettside gir mer trafikk og mister ikke dine potensielle kunder.
4. Tilbyr gratis frakt og retur
Gratis frakt er en flott strategi for å øke salget i e-handel. Det er anslått at i 2022 vil 90% av kundene foretrekke å handle i butikker som tilbyr gratis frakt, og 24% av kundene vil handle for mer for å kvalifisere for gratis frakt. Dette vil føre til at de legger til flere produkter i handlekurven. Du kan også installere smarte utvidelser for enkel optimalisering på plattformer som Magento.
5. Selger produkter i alternative kanaler
Du kan også selge produktene dine gjennom alternative kanaler som Amazon. Du kan opprette din egen side ved å integrere plattformer som Magento 2 med Amazon.
Denne enkle utvidelsen kan hjelpe deg med å eksportere produktene dine til andre plattformer som Facebook, eBay, Google Shopping eller lignende.
Du kan samarbeide med en tredjeparts logistikk-leverandør (3PL) for å strømlinjeforme oppfyllelsesprosessen din. Dette kan doble e-handelssalget fra nettstedet ditt og produktene du selger på andre plattformer.
6. Tilbyr tilbud og rabatter
Det er kundenes mentalitet å kjøpe mer hvis de ser rabatter, tilbud, kuponger, osv.
Uventede kostnader er en av hovedårsakene til handlekurvabandonment. Så, på grunn av strategiene som tilbud og rabatter, ønsker kunder å kjøpe varene som er igjen i handlekurven.
Tilbud og rabatter endrer også måten kundene går til innkjøp på, og skaper en oppgang for nettbutikker og til slutt e-handelssalg.
7. Uttrykk at kjøpet er haster
Kjøp i forhold til salg er en teknikk som tiltrekker kunder. Helgekjøp gjør kunder oppspilte med lavere priser for produktet de ønsket å kjøpe tidligere, men ikke gjorde det på grunn av høy verdi.
Denne trikset gjør at kunden ønsker å kjøpe noe så fort som mulig. Denne typen salg inkluderer elementer med begrensede utgaver, kortsiktige tilbud på dyre varer, osv.
8. AR-shopping: La kunden visualisere produktet
Utviklingen av 3D-modellering blir en stadig mer kraftig e-handelsverktøy som forbedrer salget. AR refererer til utvidet virkelighet, som letter visualiseringen av hvordan produktet ville se ut på plassen din. Denne teknologien er mer anvendelig når du handler etter møbler, klær, osv.
Det er forventet at AR (utvidet virkelighet) vil utvide med mer enn 209 milliarder dollar innen 2023. AR er ansvarlig for endringen i atferdsmønsteret til kunder i forhold til shopping.
9. Hjelp kunden å komme i gang
Produktanbefaling er en utmerket strategi for å gi kundene de beste anmeldelsene og rask kjøp av produktet. Nesten 42% av kundene satte pris på at produktanbefalingen hjalp dem med å foreta et enkelt kjøp.
Stemmesøk er et håndfritt søk der du søker etter produktet ditt uten å skrive. Det hjelper spesielt for de som har synsproblemer, som ikke kan skrive osv. Stemmesøk utføres ved hjelp av NLP, dvs. naturlig språkbehandling, for å forstå nøkkelordene du sier.
Nesten 20% av brukerne handler gjennom stemmesøk, og stemmesøkemarkedet forventes å nå mer enn 37 milliarder dollar innen 2024.
På den annen side er det viktig å forstå at folk liker tradisjonelle metoder som gammeldags kundeservice med virkelige ansatte, helst via live chat.
10. Kjenner målgruppen
En av de største feilene som nesten alle nettbutikker gjør, er å tro at produktet deres er for alle. Det er som å skyte uten å sikte.
Hvis du vil lykkes med e-handelssalg i 2023, må du gjøre grundig research om din målgruppe. En tilstrømning av irrelevante besøkende vil ikke øke salget ditt.
Å kjenne din målgruppe kan hjelpe deg med å generere den samme inntekten med færre ressurser. Når du har identifisert målgruppen din, kan du markedsføre produktet ditt på forskjellige sosiale mediekanaler. For eksempel kan du plassere annonsene dine på Facebook eller Instagram.
Det eneste du trenger å huske på om prisen på produktet er at den må passe til målgruppen din for å øke konverteringene dine.
11. Engasjerende kvalitetsinnhold
Det er essensielt å lage høykvalitets og engasjerende innhold for kunder. Du må være klar over at innholdet ditt må svare på kundenes spørsmål.
Høykvalitets innhold hjelper til med å forbedre SEO-en din, som kan føre til tung trafikk. Idémyldring er en flott måte å tenke på hva kundene dine tenker om produktet ditt og hvorfor de bør kjøpe fra deg.
12. Sosiale medier
Sosiale medier er en flott måte å drive stor trafikk til nettstedet ditt på. Det hjelper deg med å engasjere og gjenskape kjøpelyst hos kundene dine med høykvalitets innhold.
Å ikke annonsere på sosiale medieplattformer som Facebook, Instagram, etc. er en gått glipp av mulighet for online merkevarer. Dette påvirker direkte din e-handelssalg.
13. E-postmarkedsføringsliste
Det er også viktig å bygge opp en sterk e-postliste med kunder. E-postmarkedsføringslister hjelper deg med å holde kundene dine oppdatert om merkevarens aktiviteter og gir dem en bedre kundeopplevelse med løsningene dine. E-postmarkedsføringslister hjelper deg med å kontakte kundene dine indirekte og overbevise dem om å gjøre et nytt kjøp fra nettstedet ditt.
14. Bygg et nisjemerke
For å lykkes med e-handel, må du jobbe med å bygge merkevaren din. Kunden har en mentalitet om å kjøpe mer og mer fra et merke, selv om de til slutt betaler en høy pris for produktet de har valgt. Dette skyldes at kundene kan se formålet og målet med merket.
15. Gjør deg selv global
Å gjøre merket ditt tilgjengelig globalt kan også hjelpe deg med å forbedre dine e-handelssalg. Å sikte mot en global målgruppe kan også øke trafikken og konverteringene. Du må oppleve og lansere deg selv på det globale markedet også.
16. Ikke skynd deg å lansere deg selv
De fleste merker gjør feilen med å lansere seg selv uten å kjenne sin hensikt, mål og viktigst av alt, sin målgruppe. Dette fører til en tilstrømning av irrelevant trafikk til nettstedet ditt uten noen konverteringer.
Avsluttende ord
Er du klar til å lykkes med e-handelssalg i 2023? De ovennevnte tipsene vil hjelpe merket ditt med å øke e-handelssalget hvis de følges nøye. Det voksende e-handelsmarkedet er ustoppelig, og det er derfor viktig å følge disse tipsene for å være vellykket og utvikle seg som et vellykket merke.
Hvis du trenger profesjonell hjelp med WooCommerce-tjenester, UX-design, implementering, integrering eller utvikling, kan du kontakte oss.