Edien

Din nettbutikk bør ha en bedriftsblogg | 17 grunner

17 grunner til å ha en bedriftsblogg

Hvis du har en nettbutikk, tenker du sikkert på hvordan du kan starte med å øke bevisstheten om merkevaren din blant kundene dine. En nettside alene kan ikke gi tilstrekkelig informasjon om varene og tjenestene du tilbyr, samtidig som du også strever med å skille deg ut fra mengden.

Den billigste måten å gi informasjon om merket ditt, hva du gjør, hva du tilbyr, rabatter, salg osv. er å publisere en bedriftsblogg. Det er flere fordeler med å skrive en bedriftsblogg.

Ditt merke blir synlig. En bedriftsblogg reduserer avstanden mellom merket ditt og kunden. Kunden blir klar over produktet og tjenestene dine, og det hjelper med å bringe flere potensielle kunder ved hjelp av markedsføring gjennom bloggen din.

En SEO-vennlig blogg hjelper med å bringe mer trafikk til nettstedet ditt og fører til forbedring av konverteringer sammen med å generere inntekter. Etter å ha lært om fordelene med hva en bedriftsblogg kan gjøre for ditt bilde, må du begynne å skrive en bedriftsblogg.

Men før du starter med en bedriftsblogg, er det noen ting du trenger å være klar over, og de er som følger:

Innholdsfortegnelse

1. SEO-vennlig blogg

En blogg er et flott verktøy for å styrke SEO-strategiene dine. Du må publisere flere innlegg med nøyaktige søkeord. Søkeord spiller en viktig rolle, da kundene vil bli klar over synligheten din gjennom SEO.

Fordelen med å publisere flere innlegg bidrar til å koble til flere lenker, og det hjelper med å forbedre tillitsproblemer for Google og gjør nettstedet ditt legitimt.

En SEO-vennlig blogg hjelper med å drive mer organisk trafikk til nettstedet ditt. Folk får vite om eksistensen av merket ditt og hvilke varer og tjenester du tilbyr.

En ting å huske på er at du må holde nettstedet ditt oppdatert med jevnlige innlegg for bedre SEO og for å opprettholde konsistens.

2. Hold kundene oppdatert

En bedriftsblogg hjelper deg med å holde publikummet oppdatert ved kontinuerlig å gi dem oppdatert informasjon om merkevaren din.

Du kan gi oppdateringer gjennom nyhetsbrevene dine, og markere dem på landingssiden din, osv. for raskere respons.

Men en blogg gir mer fleksibilitet til å koble seg til kundene dine, og til å representere hvem du er, ikke bare hva du gjør. Du kan også inkludere ting som ofte stilte spørsmål, detaljert informasjon om turer, camping, tilbud, osv.

3. Engasjer kundene dine

Når noen utfører den ønskede handlingen med å kjøpe fra merket ditt, hvordan sørger du for å holde deg i tankene til den kunden i fremtiden?

Du må bygge langsiktige kundeforhold gjennom en bedriftsblogg. En bedriftsblogg kan brukes til å tilby innhold, inkludert case-studier, hvordan-man-gjør-det, nyttige tips, morsomme anekdoter, engasjerende og inspirerende historier, osv. for å holde kundene dine engasjert.

4. Styrk autoriteten din

En bedriftsblogg kan også tilby dyptgående forskning om hva produktene og tjenestene dine kan tilby. Du kan styrke din autoritet ved å gi en kundecase-studie, gi retningslinjer, lett-å-lese innhold, osv. Dette vil skape din kunnskapsbank og fremme innovasjon og kreativitet.

5. Øker konverteringer

En bedriftsblogg hjelper med å koble seg naturlig til kunden hvis alt gjøres på riktig måte. Å bygge tillit gjennom en bedriftsblogg vil inspirere kunden til å kjøpe fra merket ditt. Dette vil hjelpe med å tiltrekke organisk trafikk, og det vil øke konverteringer.

6. Etablere lojale kunderelasjoner

For nettbutikker er det vanskelig å bygge langsiktige relasjoner med lojale kunder. Det finnes mange alternativer tilgjengelig på digitalt som alt skjer digitalt.

En bedriftsblogg fungerer som en forlengelse for å bygge kundeforhold. En informativ blogg tar opp kundenes problemer, og de føler at du bryr deg om dem. Dette får leserne til å stole på deg, og folk er mer tilbøyelige til å gjøre kjøp fra et selskap de stoler på.

Det er viktig å skape et bilde av hva virksomheten din gjør for andre. Aktiviteter som veldedighet og donasjoner får kunden til å stole på merket ditt.

7. Bygg online samfunn

En bedriftsblogg er en perfekt måte å spre ordet om produktene og tjenestene du tilbyr til kundene. Det hjelper med å skape langvarige bånd med potensielle kunder. Del bloggen din på ulike sosiale mediekanaler og bli aktivt involvert i å kommentere og besvare spørsmål fra kundene.

Dette vil hjelpe deg med å nå et større publikum og bygge en online samfunn rundt innleggene dine, innsiktene fra bedriften din og din perspektiv. For å unngå spam, kan du slå på en funksjon som lar deg gjennomgå kommentarer før de publiseres. Det hjelper med å filtrere ut dårlige anmeldelser og kommentarer.

8. Styrk markedsføringen på sosiale medier

Sosiale medier er et flott verktøy for å promotere innholdet ditt på ulike kanaler og nå publikum du kanskje ikke engang kjenner til ennå. Promoter og lenk til nylige og relevante blogginnlegg på sosiale mediekanaler. Dette vil styrke markedsføringen på sosiale medier.

Det er ikke mulig å være til stede på alle sosiale mediekanaler. Men du må være aktiv på de kanalene der målgruppen din er.

Når du skriver en bedriftsblogg, lager du innhold som enkelt kan deles på Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram, osv. Dette er gratis markedsføring.

Alle sosiale mediekanaler må være koblet sammen. På Instagram kan du ha nettsiden koblet til kinoen din, og på bloggen kan du ha knapper som fører direkte til sosiale medieplattformer og nettbutikken.

9. Gå viralt

Det finnes ingen perfekt formel for hvordan man kan oppnå viral spredning. Men med en bedriftsblogg har du denne muligheten. Et blogginnlegg som deles noen ganger kan også bringe trafikk til nettstedet ditt. Så lag innhold som er enkelt å dele, og som kan gå viralt.

 

10. Benytt deg av gratis markedsføring på en bedriftsblogg

En bedriftsblogg fungerer som en gratis markedsføringskanal for å promotere produktene og tjenestene våre. Du kan også sette av et budsjett ved å betale for å markedsføre innlegg.

Fordelen med en blogg er at den aldri forsvinner sammenlignet med annonser. Relevant innhold med høy kvalitet hjelper kontinuerlig med å bringe trafikk selv lenge etter publisering.

Men du må være tålmodig, fordi du ikke vil få umiddelbare resultater over natten. Med riktig strategi kan en bedriftsblogg ta nettbutikken din til neste nivå.

11. Forbedre intern lenking

Intern lenking er helt under din kontroll. Å lenke bedriftsbloggen din til en annen lenke på bloggen din hjelper med enkel navigering og mer eksponering for bedriften din. Intern lenking peker også ut de viktigste sidene på nettstedet ditt, og forbedrer dermed SEO.

12. Hjelper deg med å bygge din e-postdatabase

E-postmarkedsføring er et effektivt markedsføringsverktøy. En bedriftsblogg hjelper folk med å melde seg på dine daglige nyhetsbrev osv., bare hvis bloggen din er informativ, relevant og engasjerende. For å få dem til å melde seg på, må du inkludere interne lenker i bloggene og nyhetsbrevene dine.

13. Øk besøkende trafikk til nettstedet ditt

En bedriftsblogg har en tendens til å bringe 55% mer trafikk til nettstedet ditt sammenlignet med de som ikke har en bedriftsblogg. En bedriftsblogg hjelper med å markedsføre merkevaren din til eksisterende lesere og tiltrekker også potensielle kunder. Hvis noen finner bloggen din på SEO, har du skaffet deg en leser som kanskje aldri har hørt om deg før

14. Generer leads

En bedriftsblogg hjelper med å generere leads. B2B-selskaper genererer mer enn 67% sammenlignet med de som ikke bruker blogger som markedsføringsverktøy. En bedriftsblogg hjelper i bevissthet- eller interessefasen av salgstrakten.

Når du har utført en handling på landingssiden, dukker et skjema opp som ber om påmelding. Dette hjelper med å samle inn data om potensielle kunder.

15. Øk salget

En bedriftsblogg hjelper også med å øke salget. Ifølge forskning er nesten 131% av folk mer tilbøyelige til å kjøpe direkte fra nettstedet etter å ha lest deres informative innhold eller blogginnlegg.

16. En blogg er din stemme

En bedriftsblogg gir deg fleksibilitet til å fortelle historien om selskapet ditt og formidle den til verden. Den formidler selskapets personlighet, verdier og mål. Å ha flere forfattere med sine egne stemmer hjelper til med å bringe flere kunder til nettstedet ditt.

17. Har god avkastning på investeringen

En blogg er veldig enkel å optimalisere og relativt lavkost. Det eneste kravet er tiden du gir til å skrive godt innhold, og de kan generere en stor avkastning på den innsatsen.

Konklusjon

Tenker du på å starte en bedriftsblogg? Hvis du ønsker å nå ut til et større publikum og ønsker å skille deg ut fra mengden, så bør du begynne med en bedriftsblogg for å nå dine potensielle kunder.

En blogg er ikke bare en solid grunnmur for markedsføringen din, men det er også en flott måte å dele ideer, historier og anmeldelser på, og bygge en fellesskap av likesinnede mennesker.

Hvis du trenger profesjonell assistanse med WooCommerce-tjenester, UX-design, implementering, integrering og utvikling, kan du kontakte oss.

Abonner på nyhetsbrevene våre for å lære mer om blogging!