Blogginnlegg om produktet som kan øke salget.
Hvis du driver en e-handelsbutikk, må fokuset ditt være å øke trafikken til nettstedet ditt. Blogginnlegg er en av de enkleste og billigste måtene å øke trafikken til nettstedet ditt på.
Blogginnlegg hjelper til med å bygge tillit blant besøkende og øke troverdigheten. Relevant innhold hjelper også med å skaffe trafikk fra sosiale medier og nettsiden. I tillegg forbedrer en blogg SEO og fremhever eksistensen av merkevaren din. Før vi diskuterer blogginnlegg i detalj.
Innholdsfortegnelse
Hva er en bloggpost?
En bloggpost som består av relevant informasjon om merkevaren din, produktene og tjenestene dine. Designet på bloggen er viktig sammen med høykvalitets, SEO-vennlig innhold.
En bloggpost er avgjørende for å inkludere innhold, kontekst med en historie, erfaring eller nyttig informasjon, handel med riktig innholdsmarkedsføringsstrategi, Handlingsoppfordring (CTA) og kreativitet. Den gylne regelen for disse 5 C-ene gjør en bloggpost vellykket.
Hvordan øker blogging salget i e-handel?
Here are some reasons mentioned below:
1. Blogging og SEO
Til å begynne med vil du kanskje ikke være begeistret for ideen om blogging, du kan tenke at ikke så mange mennesker vil lese bloggene dine. Når du har et minimum publikum, må du sørge for at nettstedet ditt ser attraktivt ut.
Blogging betyr flere sider for nettstedet ditt, interne lenker og eksterne lenker. Hvis det deles på sosiale medier, vil det være flere lenker knyttet til det, og flere mennesker vil kunne nå ut til deg.
Det hjelper med å generere flere lenker tilbake til nettstedet ditt og øker sjansene for at du rangerer høyt i SERP-ene. Noen andre tips er å blogge jevnlig, knytte blogginnlegglenker til produktet du fremhever osv., som er noen tips for å øke trafikken til nettstedet ditt.
2. Blogging som en markedsføringsplattform
Blogging fører til oppbygging av et publikum av lojale kjøpere. Sosiale medier hjelper til med å effektivt markedsføre produktet ditt. For å få folk til å forstå varene og tjenestene dine, er det best å velge medier som videoer eller blogger.
Blogginnlegg er nyttige for å fortelle historien din til folk, inkludert tweets, visuelle elementer og videoer på bloggen din. Du kan bruke det til å formidle en melding om unikheten til produktet ditt og dets fordeler.
Del historien om merkevaren din med din personlige stil med folk, og gjør den engasjerende. Du kan også legge til attester fra kunder som sier noe om produktene dine.
3. Digital tilstedeværelse
Det er naturlig at når du skriver en engasjerende blogg, vil mange mennesker komme og lese den. Dette vil hjelpe deg med å rangere høyere. Regelmessige innlegg gjør nettstedet ditt oppdatert og kobler det med andre blogger, noe som bidrar til å forbedre legitimiteten til nettstedet ditt i Googles øyne.
Det er en stor feil som ofte utføres av e-handelsbutikker å bare promotere «Om oss». Derfor blir det vanskelig å utarbeide mer enn noen få tweets om hver av produktene dine og å promotere dem på forskjellige sosiale medier.
Blogging genererer tillit i publikums øyne og lar deg også demonstrere ekspertisen din selv utenfor din bransje. Dette kan også bidra til å fremheve bloggen din for å bli vist på høyt profilerte nettsteder.
4. Mer trafikk betyr mer salg
En bloggpost er en inngangsport til din e-handels nettside. Hver inngangsport fører til at Google rangerer høyt i SEO. En bloggpost øker dine e-handels salg ved å informere om dine varer og tjenester.
Hver bloggpost har en mulighet til å bli delt på andre nettsteder som fører til mer lenking og øker legitimiteten til din e-handels nettside.
Tillit bygges på kvaliteten av varer og tjenester som du tilbyr. Mer trafikk avhenger av hvor pålitelig nettstedet ditt er og hvor god kvaliteten på produktet du promoterer er. Til syvende og sist er siste trinn konvertering for å øke inntektene.
Tips for å skrive en vellykket bloggpost, 2023
Her er noen tips for å skrive en vellykket bloggpost i 2023:
1. Tydelig målretting
For å skrive en effektiv bloggpost, må du forstå årsaken til å skrive den. Forestill deg profilen til din ideelle leser og meldingen du skal sende dem gjennom bloggposten din. Dette må være knyttet til merket ditt. Ikke gi leserne irrelevante opplysninger. Det ultimate målet er å forstå målet ditt, formålet med skrivingen og for hvem du skriver.
2. Forstå leserne dine
Å skrive en bloggpost er som å sette deg i leserens sko. Du må være oppmerksom på hva leseren din ønsker å lese. Det er som å svare på spørsmålene deres. Adresse deres problemer og bekymringer som vil hjelpe dem med å bygge et godt forhold på lang sikt.
3. Få tak i catchy søkeord
Overskrifter med fengende søkeord spiller en uunnværlig rolle og er lukrative for å bringe trafikk til nettstedet ditt. Søkeordet ditt må være knyttet til overskriften din så vel som bloggen din. Lag en liste over søkeord og bruk dem i bloggen din. Bruk av søkeord varsler søkemotoren og leseren om hva blogginnlegget ditt handler om.
4. Imponerende første setninger
Bruk nøkkelordet og overskriften din i første avsnitt av blogginnlegget. Gjør det imponerende og interessant. Bruk de samme taktikkene når du avslutter blogginnlegget ditt. Legg alltid til en CTA i konklusjonen din. Det er også en av metodene for å øke trafikken til nettstedet ditt.
5. Korte og konsise
Én avsnitt bør ikke bestå av mer enn 3 setninger. Bruk mye mellomrom mellom dem. Lesere har det travelt. I tillegg er det vanskeligere å lese på en dataskjerm eller mobil enn på papir. Dette er en grunn til å dele opp store avsnitt i to til tre setninger med mellomrom imellom.
6. Legg til historier
Vi har en tendens til å stole på vurderinger og kommentarer fra andre når vi skal kjøpe et produkt. I stedet for å fremme hvor bra produktet ditt er, kan du fremheve suksesshistoriene til andre kunder. Dette vil gi et tydelig bilde av hvordan produktet ditt har hjulpet andre med å forbedre livene sine.
Det er også viktig å nevne hvilke produkter de brukte tidligere og hvorfor de ikke opplevde noen forbedring. Fortell om produktet de bruker nå, og hvordan livet deres har blitt forvandlet. Dette gjør innholdet engasjerende og troverdig for kjøperne.
7. Kunngjøre nye produkter i blogginnlegg
En bloggpost er en effektiv måte å promotere dine nye produkter på. Noen ting å huske på er når du beskriver ditt nye produkt, må du sørge for å legge til funksjoner, fordeler, grunner til å kjøpe, hvordan å bruke, når man skal bruke, pris, hvorfor produktet fungerer så bra osv.
Du må sørge for at lenken er koblet til produktet du promoterer; legg produktet automatisk i handlekurven.
8. Forbedringer og oppgraderinger
Hvis bloggen din tilbyr tjenester, kan du promotere oppgraderte tjenester sammen med forbedringene. Bruk en blogg til å formidle alle de positive meldingene om merket ditt og tjenestene du tilbyr. Dette vil øke interessen til kundene, og lederne kan til slutt bli konverteringer.
9. Skriv blogginnlegg om kundeprofiler
Publiser et blogginnlegg om kundene og målgruppen din. Å skrive om deres reise hjelper andre kunder å relatere seg til merket ditt, og det vil utvikle tillit. Det hjelper også med å redusere gapet mellom merket og potensielle kunder.
10. Guide
Veiled din kunde om bruken av produktet ditt. Hvordan du bruker produktet, samt besvare ofte stilte spørsmål (FAQ). Å skape scenarier og problemer kan hjelpe kunden, og utvikle et ønske om å kjøpe produktet ditt.
11. Inspire kunder
Inspirasjon er en vei til å kjøpe produktet ditt. Kunder kan lage videoer og ta bilder av hvordan de bruker produktet ditt, og promotere dem på sosiale medier. Du kan be om tillatelse til å vise bildene og videoene deres på bloggen din.
IKEA er et eksempel på en bedrift som har vært vellykket med å inspirere potensielle kunder ved å legge til videoer og innlegg fra kundene sine i sin offisielle blogg.
12. Konkurranser
Vi er alle interessert i gratis varer og ting. Du kan organisere en konkurranse som er gratis. Be kundene dine om å melde seg på konkurransen ved å dele innleggene sine på sosiale medier-kontoene sine.
13. Samarbeid
Med hjelp av influencere og bloggere kan du også markedsføre merkevaren din. Influencere har mange følgere, og med deres hjelp kan du nå mange målgrupper. Å legge til en gjesteblogg fra en blogger engasjerer også leserne og utvikler deres ønske om å kjøpe.
Avsluttende ord
Nå bør du ha forstått hvor viktig blogging er for å øke salget i e-handel. De nevnte tipsene og fordelene vil bidra til å øke virksomheten din. Men suksess skjer ikke over natten. Du må jobbe jevnt og stadig publisere bloggen din ved å følge retningslinjene nevnt i denne artikkelen.
Var denne artikkelen nyttig?
Hvis du trenger profesjonell hjelp med WooCommerce-tjenester, UX-design, implementering, integrering og utvikling, kan du kontakte oss.