Edien

Vekst av B2C e-handel i 2023

B2C er populært kjent som business-to-consumer. En av de vellykkede modellene av B2C er Amazon, som du kan relatere til. B2C-modellen er en detaljhandel e-handel og salgsprosessen foregår mellom nettbutikken og kunden.

Det er en problemfri modell siden hele forretningen skjer på internett, med unntak av frakt og levering av produkter. Det gir en følelse av frihet for kunder og online bedrifter til å utføre transaksjonsprosesser fritt fra hvor som helst.

B2C e-handel er den fjerde store e-handelsmodellen og også det raskest voksende segmentet i den globale økonomien. Det er anslått at B2C e-handel vil etablere en standard med sin vekst på rundt 6,3 billioner USD innen 2024 for globale salg.

Det er avgjørende å kjenne din målgruppe som eksisterer globalt og forbedre synligheten din for skalérbar vekst. Internett har gitt oss en rik strøm av data som gjør oss oppmerksomme på ledere på forskjellige steder.

Viktigheten av digitalisering i dagens dato er lett synlig. Det skyldes effektive e-handelsplattformer med skreddersydde løsninger som har forbedret synligheten til butikken. Den sterke online tilstedeværelsen sammen med god vekst i salg med besøk har gjort at online bedrifter har oppnådd bærekraftsmålene sine.

Fordeler med B2C e-handel

Her er noen fordeler med B2C-modellen.

Vekst av flere potensielle kunder

Siden bedriften din er online og synlig på verdensbasis, gjør det at du når flere potensielle publikum. Riktig innhold med effektive nøkkelord hjelper kunden med å få informasjon om produktet ditt og varene du selger.

Unngå vanskelighetene med overhead-kostnader

Nettbedrifter har ikke problemer med og trives med den bratteste økningen i overhead-kostnader. Siden bedriften er helt online, trenger de bare å bekymre seg for inventarkjøp og lagerplass for å lagre varene, osv.

Men funksjonaliteten til en nettbutikk basert på B2C-modellen er mye mer lukrativ sammenlignet med å ha en fysisk butikk der du også må bekymre deg for husleie, ansattes lønninger, eiendomsskatt, vedlikehold, regninger for verktøy, osv.

Utform kundeprofilen din eksplicitit

Google Analytics gir deg detaljert og eksplisitt informasjon om kundene dine. Disse dataene hjelper deg med å tilby dem en mer tilpasset handleopplevelse.

Dataene du samler inn gjennom analyse inkluderer handleinteresser, handlehistorikk, mønstre, frekvens, regioner de kjøper fra, aldersgruppe, yrke osv. hjelper også med å kjenne til eksistensen av våre fremtidige potensielle kunder og utforme kampanjer.

Trenger du assistanse?

Våre digitale eksperter med års erfaring kan gi deg anbefalte løsninger for å etablere bedriften din basert på B2C-modellen for å vise seg å være lønnsom i fremtiden.

Edien.com har ekspertisen som kreves for å optimalisere din online opplevelse for å holde tritt med stadig utviklende kundekrav. Vi kan hjelpe deg med B2C e-handel for å holde dataene dine sikre. Vi spesialiserer oss på Magento 2-tjenester, UX-design, implementering, integrasjon og utviklingstjenester.

Hvis du er usikker, er vi glade for å ha en prat over en kopp kaffe eller et videomøte, for eksempel. Kontakt oss i dag for en uforpliktende og hyggelig samtale!

Kontakt oss her →