Hvis du driver en e-handelsbedrift, må du være klar over alle strategier, tips og metoder for å øke dine nettbaserte salg. Det er nesten 12 til 24 millioner e-handelssider over hele verden. Derfor er det utfordrende for hver av dere å skille dere ut fra mengden. I denne artikkelen vil vi diskutere implementeringen av riktige strategier for din nettbutikk.
Innholdsfortegnelse
- Bytt rabatter med kundeinformasjon
- Innvendinger i forbrukerens reise
- Oppfølging gjennom e-post
- Fokus på kundereisen helt til kjøpet
- Personalisering er et verktøy for salg
- Skynd deg er den neste effektive strategien
- Fortell din historie
- Tilleggsalg
- Mobilvennlig er et krav i tiden.
- Tilfredsstille din målgruppe
- En nyhetsbrev er en ultimat helt
- Test, test og test
- Kjenn dine konkurrenter
- Fokuser på unikt salgsforslag (USP)
- En kundes språk er ditt språk.
1. Bytt rabatter med kundeinformasjon
Du må samle kundeinformasjon enten gjennom abonnementsformularen din eller bruke den til e-postlisten din.
Forbrukere har en tendens til å ikke handle på nettsteder som ikke er oppdatert med deres kontaktopplysninger som e-postadresse og mobilnummer. Det er essensielt å ha denne informasjonen på siden din.
I bytte kan du be om forbrukerinformasjon ved å gi dem en spesiell rabatt.
Du må forstå at kvaliteten på forbrukeren er viktigere enn antall forbrukere. Kvalitet bidrar til å bygge langvarige forretningsforhold med dem.
2. Innvendinger i forbrukerens reise
Det må være en grundig studie av forbrukerens reise. Dette vil hjelpe med å lære om innvendingene de står overfor.
Kunnskap om innvendinger hjelper med å anvende løsningsorienterte metoder for å forbedre på lang sikt.
Gjennomsiktighet i kommunikasjonen med forbrukeren på hver fase av kjøpet hjelper på lang sikt med konverteringer. Ellers kan det også føre til katastrofe.
3. Oppfølging gjennom e-post
Oppfølging med forbrukeren er viktig. Det holder deg og ham oppdatert om situasjonen dere begge er i. Forbrukere liker å bli informert om sin situasjon gjennom oppfølging.
Informasjonen som e-postlisten inneholder, hjelper til med å sende e-post til forbrukeren og spørre om deres problemer og erfaringer.
E-poster hjelper også med å holde forbrukere informert om ankomsten av nye produkter i vår butikk, rabatter, kuponger, salg, osv.
4. Fokus på kundereisen helt til kjøpet
En e-handelsvirksomhet handler om å tilby løsninger og svare på spørsmålene til kundene dine. Når en kunde besøker siden din, leter han etter en løsning.
Kunden forventer nå i tillegg til å lete etter produktet også svar på spørsmålene sine.
Hvis du studerer kundens reise fra start til slutt grundig, vil du kunne forstå hvordan du kan konvertere dem til konverteringer. Konstante handlingsoppfordringer kan bli slitsomt.
Følg opp kunden selv etter et kjøp og foreslå løsninger i reisen deres, noe som hjelper med å bygge et meningsfylt forhold.
5. Personalisering er et verktøy for salg
Personlig tilpasning gir en komfortabel følelse til kundene som besøker siden din neste gang.
Hvis de besøker og ser rabatter tilgjengelige kun for nye kunder eller omvendt, vil både nye og gamle kunder føle seg dårlig og vil ikke returnere til siden din neste gang.
Du må organisere salgene og rabattannonsene dine separat for nye og gamle kunder og gi dem en bedre CX.
6. Skynd deg er den neste effektive strategien
Å skynde seg og fokusere på å gi en spesiell rabatt på noen spesielle varer i 10 minutter er et effektivt verktøy. Dette hjelper med å kjøpe i en fart, og gir raskere konverteringer. Du kan også fokusere på samme type rabattmetoder på andre produkter etter noen dager.
7. Fortell din historie
Det er ikke alltid nødvendig å fokusere på produktene, varene og tjenestene dine. Du må lære å presentere historien din til merkevaren din.
Fortelling eller å fortelle historien til merkevaren din er et viktig verktøy for å skille deg ut fra store aktører i konkurransen.
Markedsføring av produktet ditt, og samtidig med en historie, spiller en avgjørende rolle for å øke dine online salg.
8. Tilleggsalg
Tilleggsalg refererer til å kjøpe elementer med shoppingen din som du ikke trenger. Vanligvis når vi går til matbutikken, kjøper vi bare nødvendige elementer som vi trenger. I tillegg kjøper vi også noen ekstra elementer som vi ikke trenger. Kanskje på grunn av å prøve nye ting, eller fristelse for å ha nye ankomstvarer til rabatt. Denne strategien fører til tilleggsalg og er ofte veldig praktisk.
9. Mobilvennlig er et krav i tiden.
For tiden må alt fra bloggen din til nettsiden din være mobilvennlig. Faktumet er at de fleste kundene kommer til nettsiden din gjennom en mobil enhet. Forbrukere har kort oppmerksomhetsspenn, og det er derfor viktig å også teste lastingstiden på nettsiden din.
10. Tilfredsstille din målgruppe
Din e-handelsvirksomhet er helt avhengig av din målgruppe. Ditt ultimate mål er å tilfredsstille din målgruppe og øke konverteringene. Denne virksomheten handler ikke om deg og ditt merke. Alt du gjør, må du gjøre det fra perspektivet til din målgruppe. Du må fortsette å teste, utføre undersøkelser og andre metoder for å forstå din målgruppe bedre.
11. En nyhetsbrev er en ultimat helt
Nyhetsbrevet hjelper med å fjerne gapet mellom merket og kunden. Det er den enkleste måten å holde kontakten med kundene dine på. Du kan sende nyhetsbrevene dine til kundene for å gjøre dem oppmerksomme på eksistensen av merket ditt, produktene og tjenestene.
Promosjoner, historier og mye mer kan kommuniseres direkte til kundene dine på en kreativ og interessant måte. Det hjelper med å bygge et langvarig forhold til kvalitetskundene.
12. Test, test og test
E-handelsvirksomheten handler om eksperimentering. For å oppnå salg på nettet må du være klar over interessene til målgruppen din.
Dette kan gjøres gjennom flere eksperimenter, undersøkelser osv. Du vet aldri hva som fungerer bra. Det er alltid en løsning for å bli bedre hver dag og forbedre merkevaren din gjennom øynene til målgruppen din.
13. Kjenn dine konkurrenter
Det er ikke sikkert at du forblir nummer 1 i din bransje for alltid selv om du er det i dag. Du må være klar over hva dine konkurrenter gjør for å igjen bli nummer 1. Det er viktig å hele tiden utvikle seg, og dette kan gjøres på følgende måter.
Sosiale medier – Hvordan dine konkurrenter er til stede og kommuniserer med sin målgruppe på forskjellige sosiale medieplattformer.
SEO – Hvilken type strategier følger de for å være nummer 1 i SERP-er? Se på kvaliteten på søkeordene og innholdet deres. Gjør en full analyse av nettsiden deres, og hvis det er nødvendig bør du adoptere dem.
14. Fokuser på unikt salgsforslag (USP)
En unik salgsproposisjon (USP) er nøkkelen for å differensiere produktet ditt fra resten. Det er essensielt å ha en USP i dagens marked for å holde seg på toppen og opprettholde posisjonen din.
Flere faktorer kan gjøre produktet ditt unikt, fra laveste pris til gratis frakt, retur osv. kan gjøre produktet skiller seg ut. Beskrivelsen, samt måten du tar vare på kunden din, osv., spiller alle en svært viktig rolle i å føre til konverteringer.
15. En kundes språk er ditt språk.
En av de viktigste reglene i markedsføring er å lære kundens språk. Snakk og kommuniser med kunden på deres eget språk og få dem til å forstå produktets funksjoner. Å gjøre dem forstå betyr at de blir verdifulle ressurser og øker konverteringsraten.
Avsluttende ord
Det er viktig å forstå konseptet med å markedsføre produktene dine på nettet. Strategiene som er nevnt ovenfor, vil hjelpe deg på lang sikt og øke konverteringen din. Men husk at alle disse strategiene fungerer effektivt når du forstår målgruppen din.
Hvis du trenger profesjonell assistanse med WooCommerce-tjenester, UX-design, implementering, integrering og utvikling, kan du kontakte oss.